Gdańsk, 30 kwietnia 2018 r.

 

Sprawozdanie z działalności Zarządu Dzielnicy Śródmieście za rok 2017

Na podstawie § 28 ust. 1 pkt 9) i § 39 Statutu Dzielnicy Śródmieście stanowiącego załącznik nr 1 do Uchwały nr LII/1181/14 Rady Miasta Gdańska z dnia 24 kwietnia 2014r. ( Dz. Urz. Woj. Pom. Poz. 2022 z dnia 30 maja 2014r. z późn. zmianami) – § 28 ust. 1 – Do działalności Zarządu należy: pkt 9) „Składanie sprawozdań z działalności Zarządu Radzie Dzielnicy oraz Przewodniczącemu Rady Miasta Gdańska nie później, niż do 30 kwietnia roku następnego”, Rozdział 6 § 39 „Rada i Zarząd do 30 kwietnia każdego roku podają do wiadomości publicznej sprawozdanie ze swojej działalności za rok ubiegły”

 

Sprawozdanie Zarządu Dzielnicy Śródmieście obejmuje okres od 22 marca do 31 grudnia 2017 roku.

Zarząd Dzielnicy Śródmieście w składzie:

  1. Dominika Ikonnikow, Przewodnicząca Zarządu
  2. Marta Mężyk, wiceprzewodnicząca Zarządu
  3. Anna Woroniecka, członkini Zarządu

został wybrany w dniu 22 marca 2017 r. Wybór nowego Zarządu były skutkiem złożonej rezygnacji poprzedniego przewodniczącego  Zarządu, zatem zgodnie ze Statutem został rozwiązany cały poprzedni Zarząd.

 

Realizując podstawową działalność statutową w 2017 roku Zarząd realizował m.in. :

–         przygotowywał projekty uchwał Rady Dzielnicy

–          współdziałał z organami Policji i Straży Miejskiej w zakresie bezpieczeństwa dzielnicy

–         wykonywał uchwały Rady Dzielnicy

–         współorganizował i wspierał inicjatywy mieszkańców dzielnicy

–         wykonywał plan finansowy za 2017 r.

–         prowadził dokumentacje Zarządu

–          reprezentował Radę Dzielnicy

Nowo powołany Zarząd odbył  w 2017 roku trzy posiedzenia, które miały charakter otwarty, a informacja o datach posiedzeń była przesyłana do wszystkich radnych. Zarząd uczestniczył również w sesjach Rady Dzielnicy Śródmieście, zwołanych w 2017 roku.

Wypełniając obowiązek utrzymania stałej komunikacji z radnymi, drogą elektroniczną  i telefoniczną informował radnych o:

– szkoleniach, w tym m.in. o szkoleniu z zasad działalności samorządu ,,Od samorządu do samorządności’’,

– informacjach szkoleniowych dotyczących prawidłowego wystawiania faktur oraz procedur dotyczących rozliczania wniosków realizowanych z budżetu Rady Dzielnicy w porozumieniu                        z Wydziałem Rozwoju Społecznego

– zasięgał opinii radnych w istotnych kwestiach dotyczących dzielnicy, w tym m.in. o zasadności likwidacji ławek na ul. Podwale Staromiejskie, wprowadzenia strefy płatnego parkowania                         w obrębie ulic Doki i Starej Stoczni, Podstocznej, Stępkarskiej i Wiosny Ludów, kwestii ruchu kołowego w obrębie ulicy Grobla IV, zasadności utrzymania zieleni przy ulicy Straganiarskiej,

– informował o ważnych wydarzeniach kulturalnych, spotkaniach informacyjnych, debatach, konferencjach, organizowanych w dzielnicy, zachęcając radnych do uczestnictwa i propagowania otwartych wydarzeń wśród mieszkańców, w tym m.in. Rynku w ogrodzie, organizowanego przez Centrum Reduta, spotkaniu dotyczącym Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Gdańska, zorganizowanego przez Biuro Rozwoju Miasta, konferencji Gdańskie Forum Kulturalne, Metropolitalnego Kongresu Rewitalizacji, organizowanego przez Instytut Metropolitalny, spotkaniu dotyczącym Jarmarku Dominikańskiego w siedzibie Międzynarodowych Targów Gdańskich, projektu- Gdańsk w tulipanach.

Zarząd uczestniczył w Kolegiach Przewodniczących Zarządów Dzielnic,  wybranych posiedzeniach Komisji Tematycznych Rady Miasta Gdańska,  w tym Komisji Kultury, przedstawiając opinię mieszkańców w dyskusji dotyczącej m.in. projektu Muzeum Gdańska, brał udział w m.in.  wizytach studyjnych na terenie budowy Forum Gdańsk, a także opracowywał odpowiedzi na zgłaszane przez mieszkańców pytania dotyczące ww. budowy, uczestniczył w spotkaniach warsztatowych w tym m.in.  dotyczących zagospodarowywania obszarów rewitalizowanych, warsztatach dotyczących samorządu terytorialnego, Metropolitalnym Kongresie Rewitalizacyjnym, spotkaniach ze Stowarzyszeniem Inicjatywa Miasto oraz wspólnotami mieszkaniowymi i Biurem Rozwoju Gdańska dotyczących uporządkowania i rewitalizacji przestrzeni publicznej na Biskupiej Górce.

Zarząd w porozumieniu z przewodniczącym Komisji ds. Seniorów Rady Dzielnicy, Maciejem Multaniakiem, zainicjował podczas posiedzenia wrześniowego Kolegium Przewodniczących Zarządów Dzielnic, projekt międzydzielnicowy dotyczący stworzenie wspólnej płaszczyzny działań dotyczących seniorów.

Zarząd realizował uchwały Rady Dzielnicy Śródmieście w tym m.in. dotyczące realizacji budżetu Rady,  przygotowywał projekty uchwał w tym m.in. uchwały dotyczącej Gdańskich Przestrzeni Lokalnych, przesyłał opinie Rady Dzielnicy dotyczące wskazanych inwestycji, uczestniczył  w komunikacji między radnymi, a jednostkami miejskimi w tym m.in. wobec kwestii zagospodarowania wolnych środków budżetowych w sprawie powierzchni na Placu Świętopełka, nieprawidłowości złożonych przez radnych rozliczeń w kwestii wniosków realizowanych ze środków Rady Dzielnicy, kwestii zagospodarowania placu przy ulicy Krosieńki, wskazaniu lokalizacji toalet przenośnych na terenie Śródmieścia,

Zarząd uporządkował dostęp do skrzynki e-mailowej, uaktualniając adres we współpracy z Biurem Rady Miasta Gdańska. Przekazywał comiesięczne stany liczników mediów w siedzibie Rady Dzielnicy, zgłaszał awarie i nieprawidłowości techniczne w siedzibie na wskazanie Klubu Seniora Motława, który współdzieli przestrzeń siedziby Rady Dzielnicy. Zarząd zarządzał przestrzenią tablic informacyjnych, ustawionych na terenie dzielnicy, gdzie zamieszczał informacje skierowane do mieszkańców. Zarząd prowadzi również profil Rady Dzielnicy na portalu społecznościowym Facebook oraz redaguje stronę internetową Rady Dzielnicy,  będąc odpowiedzialnym za prowadzenie spójnej polityki informacyjnej i wizualnej Rady Dzielnicy Śródmieście.  Zarząd utrzymuje stały kontakt z instytucjami działającymi na terenie Dzielnicy, współpracuje również  z organami porządkowymi, jednostkami miejskimi w tym m.in. z Gdańskim Zarządem Dróg i Zieleni, Strażą Miejską, Policją, Biurem Rozwoju Gdańska, Gdańską Dyrekcją Rozbudowy Miasta Gdańska, Wydziałami Urzędu Miejskiego, Gdańskim Zarządem Nieruchomości Komunalnych, uczestnicząc w m.in. regularnych, comiesięcznych spotkaniach z GZDiZ, GZNK, tym samym reprezentując zgodnie ze statutem Radę Dzielnicy Śródmieście.

Zarząd angażował się również stale w działania mieszkańców dotyczące zgłaszanych skarg, próśb oraz pomocy i informacji o aktywizacji mieszkańców w tym m.in. dotyczących podwórek na Dolnym Mieście, kwestii garaży i opłat za dzierżawę na terenach objętych Gminnym Programem Rewitalizacji. Zarząd sporządzał harmonogramy dyżurów radnych, przedstawiając je do wiadomości radnych oraz wiadomości mieszkańców, zarówno w formie tradycyjnej, jak  i elektronicznej, jednocześnie pełniąc dyżury w wyznaczone dni, a dodatkowo pełnił dyżury dla mieszkańców w Inkubatorze Sąsiedzkiej Energii na Dolnym Mieście oraz w Domu Sąsiedzkim na Biskupiej Górce w ramach współpracy ze Stowarzyszeniem Biskupia Górka. Dodatkowo stale współpracował ze Stowarzyszeniem Nasz Gdańsk, opisując działalność Rady Dzielnicy w miesięczniku ,,Nasz Gdańsk’’ prowadzonym przez Stowarzyszenie.

 

Sprawozdanie sporządziła:

Dominika Ikonnikow, Przewodnicząca Zarządu Dzielnicy Śródmieście

Treść sprawozdania zaakceptowałam:

Marta Mężyk, Wiceprzewodnicząca Zarządu

Anna Woroniecka, Członkini Zarządu